زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

درباره کسب‌وکار نماشویی | زنگار زدایان رُخِ شهر

  • کد خبر: ۷۱۲۳۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
درباره کسب‌وکار نماشویی | زنگار زدایان رُخِ شهر
یکی از مشاغلی که در سال‌های اخیر تقاضا برای خدمات گیری از آن افزایش یافته است، نماشویی است. معمولا سطح بیرونی ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری پس از مدتی به دلیل باران، دود و آلودگی هوا رنگشان تغییر می‌کند.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ افزایش ساختمان‌های مرتفع و مجتمع‌های تجاری این روز‌ها نه تنها سبک زندگی بسیاری از مردم را تغییر داده، بلکه سبب شده است تقاضا برای خدمات افزایش بیابد. یکی از مشاغلی که در سال‌های اخیر تقاضا برای خدمات گیری از آن افزایش یافته است، نماشویی است. معمولا سطح بیرونی ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری پس از مدتی به دلیل باران، دود و آلودگی هوا رنگشان تغییر می‌کند.

 

این تغییر رنگ نما‌های ساختمان، باعث از بین رفتن زیبایی آن‌ها می‌شود. در این مواقع مالکان برای رفع آلودگی و زیباسازی ساختمان به نماشویی‌ها مراجعه می‌کنند. نماشویی، شست و شوی نمای بیرونی ساختمان است که شامل شستن شیشه ها، سنگ ها، حفاظ و در‌های ساختمان می‌شود. مدیران مجتمع‌های تجاری معتقدند که نماشویی می‌تواند باعث زیبایی هرچه بیشتر مجتمع آن‌ها شود و به اصطلاح پاخوره واحد تجاری آن‌ها را افزایش دهد.


عوامل موثر بر هزینه نماشویی

متراژ نما و میزان آلودگی از عوامل موثر بر نما شویی است ضمن این که در صورت آسیب دیدگی نما
هزینه‌ی ترمیم آن به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.


کسب وکار نماشویان در مشهد

«این روز‌ها مراجعه به ما برای نماشویی افزایش یافته است. مشتری هایمان، هم از مجتمع‌های تجاری هستند و هم از مجتمع‌های مسکونی بزرگ.» این جملات را یکی از متصدی‌های نماشویی در مشهد به گزارشگر شهرآرا می‌گوید. اکبرزاده می‌افزاید: بخشی از مشتری‌های ما، بسازوبفروش‌ها و انبوه سازان هستند. آن‌ها بعد از اتمام کار، قبل از مرحله فروش به منظور زیبایی ساختمان، اقدام به نماشویی می‌کنند. این کار سبب می‌شود نما در چشم خریداران جلوه بهتری کند و به اصطلاح خوش فروش‌تر شود. بخش دیگری از مشتری‌ها هم افرادی هستند که ساختمان آن‌ها قدیمی شده و نمای آن به دلیل باران و آلودگی هوا، چهره نامناسبی پیدا کرده است.

 

وی ادامه می‌دهد: مشتری‌های ساختمان‌های قدیمی از مناطق مختلف شهر هستند؛ هرچند به طور ویژه از خیابان‌های سجاد، احمدآباد، فلسطین و بولوار وکیل آباد تقاضا برای نماشویی بیشتر است. مشتری‌های ساختمان‌های نوساز هم بیشتر مربوط به مناطقی هستند که ساخت وساز در آنجا رونق بیشتری دارد. به عنوان نمونه اکنون بخشی از بسازوبفروش‌های منطقه ۱۲ جزو مشتری‌های ثابت ما هستند. وی بیان می‌کند: همچنین برخی افرادی که اقدام به ساخت وساز کرده و نمای ساختمان همسایه‌های خود را آلوده کرده اند، به منظور جلب رضایت همسایگان، از ما خدمات می‌گیرند و نمای ساختمان همسایه را تمیز می‌کنند.


او درباره مجتمع‌های تجاری هم می‌گوید: قبل از شیوع کرونا و زمانی که زائران بیشتری به مشهد می‌آمدند، صاحبان این مجتمع‌ها برای گرفتن خدمات، بیشتر به ما مراجعه می‌کردند. اما اکنون به دلیل رکود بازار، میزان مراجعات هم کمتر شده است. وی درباره هزینه‌های نماشویی در مشهد توضیح می‌دهد: شست وشوی نما باتوجه به مصالح به کاررفته در نمای ساختمان (سنگ، آجر، سیمان، چوب، کامپوزیت، شیشه و...) و همین طور ابزاری که برای نماشویی به کار می‌رود، متفاوت است. هزینه نماشویی با داربست به دلیل هزینه نصب آن بیشتر است. اما هزینه با طناب کمتر است. وی می‌گوید: هزینه نماشویی از متری ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۳ هزار تومان هم می‌رسد. با این حال به صورت معمول، هزینه نماشویی یک ساختمان چهارطبقه، نزدیک ۲ میلیون تومان می‌شود. البته اگر نما زیاد کثیف باشد، ممکن است به هزینه‌ای بیشتر از این هم نیاز باشد.


هزینه‌های نماشویی

یک متصدی دیگر نماشویی درباره هزینه‌های این کار می‌گوید: تخمین هزینه نماشویی به صورت دقیق بعد از بازدید از ساختمان مشخص می‌شود. در برخی مواقع شیشه ساختمان به دلیل باران کثیف شده است و راحت‌تر می‌شود عمل نماشویی را انجام داد، اما برخی مواقع آلودگی، ناشی از مصالح ساختمانی است. در این مواقع هزینه بیشتر است. وی درباره قیمت نماشویی یک ساختمان با متراژ ۱۵۰ مترمربع می‌گوید: هزینه نماشویی با کمترین میزان کثیفی، دست کم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. شست وشوی نما‌هایی با آلودگی ملات ساختمانی و سیمان، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

 

نما‌های آلوده به دوده، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و نمای کامپوزیتی ۶۵۰ هزار تومان خرج دارد. شست وشوی نما‌های کوچک با راپل و طناب ۸۵۰ هزار تومان و شست وشوی نما‌های کوچک با داربست هم ۶۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. البته او تاکید می‌کند که این قیمت‌ها قطعی نیست و بعد از بازدید از ساختمان، قیمت نهایی در قرارداد درج می‌شود. وی به مشکلات این شغل هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در برخی مواقع کار‌های اضافی مانند ترمیم سنگ‌هایی که لق شده اند، انجام می‌شود، اما ازآنجاکه این فقره در قرارداد ذکر نشده است، مالکان هزینه مربوط را پرداخت نمی‌کنند، از این رو سعی می‌کنیم در قرارداد‌ها همه موارد احتمالی را درنظر بگیریم.


یک متصدی دیگر می‌گوید: اگر مشتری بخواهد با داربست برای او نماشویی کنیم، باید متری ۷ تا ۱۰ هزار تومان برای نصب داربست بپردازد. متری ۲۰ هزار تومان نیز هزینه شست و شوست. اگر مشتری بخواهد، می‌تواند خودش داربست نصب کند و فقط هزینه شست وشو را بپردازد. اما معمولا خود نماشویی‌ها خدمات داربست را هم با شست وشو ارائه می‌دهند. هزینه نماشویی با طناب نیز متری ۲۳ هزار تومان است. وی درباره مدت زمان شست وشوی یک آپارتمان چهارطبقه با عرض ۱۰ متر هم می‌گوید که این کار حداقل به دو روز زمان نیاز دارد. او با بیان اینکه کارگرانی که برای این کار فرستاده می‌شوند بیمه هستند، می‌گوید: البته کارگران ما ماهر هستند، اما برای ایمنی بیشتر، همه آن‌ها را بیمه حوادث کار کرده ایم تا مشکلی به وجود نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->